søndag den 13. maj 2012

Hjemmelavede flødeboller med smag ala Summerbird

Så fik vi kastet os ud i vores flødebolle eksperiment og det var faktisk slet ikke så ring,e set i lyset af, at det er første gang vi forsøger os med det. :) Jeg har altid været vild med summerbirds flødeboller så at der skulle marcipanbund på mine var klart. :)





10-15 styks

250 g Marcipan
150 g sukker
½ dl vand
75 g past. æggehvider
125 g mørk chokoladeovertræk

MarcipanbundeEn rulle marcipan skæres i skiver, lægges på bagepapir og bages ved 180 °C
i ca 7 min.

Guf
Sukker og vand koges op og koger i et par min. Past. æggehvider piskes let og sukkerlagen tilsættes langsomt. (Denne skal være varm) Guffet piskes stift med en hånd-mikser ved middel hastighed i 15 - 20 min.

Guffet sprøjtes på marcipanbundene med en plastikpose, og flødebollerne bages i 5 min. ved 180 °C, så de får en fast over-flade.

Efter afkøling pensles flødebollerne med smeltet chokolade. Dyb gerne bunden i mørk chokolade, da marcipanen godt kan klistre.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar